Nemate korisničko ime? Registrirajte se!

Košarica (0) 0,00 kn

Oglašavanje

Zdravi doručak

Zdravi doručak

Piše: Ljiljana Pišpek - Mlinarić

Još od djetinjstva doručak je, zahvaljujući mojoj mami, moj najvažniji obrok u danu. Mama bi se dizala prije svih u kući i pripremila nam nešto za doručak koji sam ja obavezno morala pojesti. A bilo bi u rano jutro na našem stolu svega, od sezonskog voća i žganaca do pečenih ili kuhanih jaja i šunke, uz neizbježnu čašu mlijeka ili čaja. To sam pravilo i ja prenijela na svoju djecu i prvo što pitaju kad otvore oči je što ćemo jesti.
Doručak je sigurno najvažniji obrok u danu, barem bi tako trebalo biti. On pokreće naše tijelo nakon noćnog odmora i aktivira živčani sustav, odnosno mozak. Njegova je aktivnost ujutro usporena i da bismo koncentraciju podigli na optimalnu razinu, mozak moramo nahraniti. I to ne bilo čime, nego hranom koja ga pokreće.
Navika doručkovanja stječe se u obitelji od ranog djetinjstva. Bez obzira kakav nam životni tempo bio i koliko obaveza imamo mi i naša djeca tijekom dana, petnaestak minuta zajedničkog druženja i okupljanja za stolom trebao bi biti svakodnevni ritual. Uvijek možemo ustati malo ranije, sve pripremiti za doručak i zajedno pojesti taj za sve nas važan obrok.

A što doručkovati?
U prvom redu proteine i vlakna, a nikako krafne, slatka peciva, čokolade, bijeli kruh i prženu hranu. Vlakna ćemo dobiti iz voća, povrća i žitarica, a proteine iz nemasna mesa, jaja ili soje.

Za doručak svojoj obitelji poslužite:
• Žitarice - žitarice s mlijekom odličan su obrok ne samo za doručak, nego za bilo koji obrok tokom dana.
• Tost - samo ne pretjerujte s količinom namaza na tostu. Med je odličan izbor.
• Palačinke - probajte ih s voćem.
• Jaje - dobro ga je ponekad pojesti.
• Zobene pahuljice i voćnu salatu.
• Voće - kupite jednom tjedno veće količine naranči, mandarina, klementina i grejpa i cijedite svježi sok.

Budite kreativni, pa tako možete servirati sljedeće:
• integralni ili kukuruzni tost premazan sirnim namazom i posut ribanom sirovom mrkvicom
• tost lagano natrljan prerezanim češnjem češnjaka i kratko prepečen na kapi maslinovog ili suncokretovog
ulja, premazan posoljenim svježim sirom i ukrašen trakama paprike u tri boje (zelenom, žutom i crvenom)
• jaje na oko koje ste još vruće posuli ribanim tvrdim sirom i servirali na šniti prepečenog tosta
• ocijeđeni sok od naranče ukrašen žlicom čvrsto tučenog slatkog vrhnja i širokom slamkom u boji
• odaberite pahuljice od integralnih žitarica ili pahuljice u obliku životinjica, načinjene od više vrsta žitarica
• palačinke "punjene" bananom i prelivene medom...

Sve u svemu, nije teško pripremiti kvalitetan doručak, samo za to treba izdvojiti malo više vremena, truda i volje. No ono što time dobivate je nemjerljivo. Ako ne možda za vas, onda svakako za vaše dijete.